29 Ağustos 2013 Perşembe

2004 Sayılı İİK Madde 333/a ALACAKLILARI ZARARA UĞRATMAK İçtihat

T.C.
YARGITAY
16. HUKUK DAİRESİ
E. 2010/4375
K. 2010/5755
T. 4.10.2010
• ALACAKLILARI ZARARA UĞRATMAK (Sanığın Kastiyle Ticari İşletmenin Borçlarını Kısmen Veya Tamamen Ödemediği İddiası - Borçlu Şirketin Fiilen Yönetim Yetkisine Sahip Olup Olmadığının Araştırılması Gerektiği)
• ŞİRKETLERDE YÖNETİM YETKİSİ (Fiilen Sahip Olmayanlara İİK. Md. 333/a'daki Suçun İsnat Edilemeyeceği - Alacaklıları Zarara Uğratmak Kastiyle Ticari İşletmenin Borçlarını Kısmen Veya Tamamen Ödememek)
• TİCARİ İŞLETMENİN BORÇLARINI KISMEN VEYA TAMAMEN ÖDEMEMEK (Alacaklıları Zarara Uğratmak Kastiyle - Suçun İsnat Edilebilmesi İçin Sanığın Borçlu Şirketin Fiilen Yönetim Yetkisine Sahip Olması Gerektiği)
2004/m. 333/a
ÖZET : Sanığa isnat edilen suç, "Ticaret şirketlerinde hukuken veya fiilen yönetim yetkisine sahip olanların alacaklıları zarara uğratmak kastiyle ticari işletmenin borçlarını kısmen veya tamamen ödememesidir". Sanığın borçlu şirketin fiilen yönetim yetkisine sahip olup olmadığı araştırılmalıdır.


DAVA : Ticaret şirketlerinde hukuken veya fiilen yönetim yetkisine sahip olanların alacaklıları zarara uğratmak kastiyle ticari işletmenin borçlarını kısmen veya tamamen ödememesi suçundan sanığın beraatine karar verilmiş, hüküm yasal süresi içerisinde şikayetçi vekili tarafından temyiz edildiğinden, Yargıtay C.Başsavcılığının bozma istemli tebliğnamesiyle dosya Daireye gönderilmiş olmakla, inceleme raporu ve dosyadaki belgeler okunarak
GEREĞİ GÖRÜŞÜLDÜ:
KARAR : Sanığa isnat edilen suç İİK'nun 333/a maddesinde, "Ticaret şirketlerinde hukuken veya fiilen yönetim yetkisine sahip olanların alacaklıları zarara uğratmak kastiyle ticarî işletmenin borçlarını kısmen veya tamamen ödemeyerek alacaklıları zarara soktukları takdirde" cezalandırılma öngörüldüğüne göre, sanığın borçlu şirketin fiilen yönetim yetkisine sahip olup olmadığı araştırılmaksızın, şirket yetkilisi olmadığı gerekçesiyle beraatine karar verilmesi isabetsiz olduğundan,


SONUÇ : Hükmün istem gibi BOZULMASINA, 04.10.2010 gününde oybirliğiyle karar verildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder